Traducións
Título A morte en Venecia
Autoras/es Nome  Laureano Xoaquín Araujo Cardalda
Publicacións  Der Tod in Venedig
Ilustracións  
Xénero  LIT_Narrativa_Relato
Lingua  Galego - glg
Direccionalidade  Directa
Ano  1995
Edición  monolingüe
Formato, volume, fascículo, número, páxinas  106 p. 20x13 cm
Obra completa, Antoloxía  
Tipo de edición  1ª edición
ISBN  84- 886-8118- 6
Lugar de edición: editora, colección  Oleiros, A Coruña: Tambre
Localización e signatura  BUV, FFT 869.9=03 MAN tod
Fonte  Montero Küpper, 2006
Soporte  Papel
Introdución e notas  Presentación e notas de Laureano Xoaquín Araujo Cardalda
Textos críticos   - Estro Montaña, “Arredor do sexo prohibido”, Faro de Vigo, “Faro da Cultura”, n.º 563, “Libros”, 3 decembro 2015, p. VI/ La Opinión, “Saberes”, n.º 518, “Letras galegas”, 12 decembro 2015, p. 10. - Xoán Carlos Domínguez, “Thomas Mann en galego”, Faro de Vigo, “Faro das Letras”, nº XCIX, 29 setembro 1995, p. 3. ______, “A morte en Venecia”, Revista Galega do Ensino, nº 12, maio 1996, pp. 245-247. Recensión da traducción (1995) de L. Araújo de A morte en Venecia, de Thomas Mann. Saliéntase o neorromanticismo, o modernismo e o impresionismo que se mesturan nesta obriña publicada en 1912, unha das novelas curtas “máis perfectas da literatura occidental”. Coméntase que asistimos á evolución da interioridade dun personaxe antagónico, Von Aschenbach, vello namorado dun adolescente, no marco dunha Venecia decadente “carcomida pola peste nos tempos inmediatos ó estoupido da Primeira Guerra Mundial”. Ana María Platas salienta o “rigor” e “perfección”, a “escrupulosa fidelidade” do labor de traducción de Araújo.
Premio(s)  
Observacións   Novela curta. O libro ábrese cunha presentación, a cargo do traductor, na que se dá conta da traxectoria biobibliográfica de Thomas Mann (Lübeck, 1875-Zurich, 1955), para logo se centrar na análise dalgúns aspectos da obra, como a inspiración na figura de Goethe e de Mahler para a creación do protagonista, o conflicto xurdido da dialéctica de ser burgués e artista, a serie de símbolos premonitorios que conclúen coa morte do personaxe ou a interpretación da obra. A morte en Venecia narra a caída de Gustav von Aschenbach, que toda a vida se entregara ó cultivo do espírito e se esforzara por consegui-la dignidade, nos terreos da paixón polo sentimento de desexo que nel produce a contemplación do adolescente Tadsio. A novela remata coa morte do artista a causa dun andacio de cólera na equilibrada e caótica Venecia, contradicción que tamén define ó protagonista.
Ficheiros