Textos críticos |
-M. R., “Pirandello, entre o que queremos ser e o que somos”, La Voz de Galicia, “Revista de Cultura”, ano
I, nº 69, 20 xuño 1996. Indícase que o autor amosa na súa obra a confrontación entre o mundo sublime da
historia e o mundo cotián, co emprego da loucura como máscara fronte á xente. Dise que se trata dunha
traxedia que rompe coas estructuras tradicionais das técnicas dramáticas do seu tempo e mostra un
desartellamento que reflicte a descomposición do universo psicolóxico dos personaxes.
-M. Quintáns, “Henrique IV de Pirandello”, El Correo Gallego, “Edición 7”, 25 agosto 1996, p. 5. Recensión
da publicación da obra Henrique IV, de Luigi Pirandello. Infórmase de que a traducción corre a cargo de
Antonio Colmenero Cal, quen considera a obra como unha das máis importantes do autor e sinala a
indiscutible inspiración do protagonista da peza na figura do emperador alemán Henrique IV (1056-1106).
-F. Martínez Bouzas, “A tolemia en busca de autor”, O Correo Galego,“Revista das letras”, nº 130, 24
outubro 1996, p. 6. Recensión na que se fai un resumo do argumento desta obra de Pirandello. Sinálase
que unha vez máis o autor recorre ó seu motivo predilecto “o teatro do teatro”. A tolemia é neste caso o
tema do que bota man
o autor para reflecti-lo mundo do engano, da farsa, da máscara.
A. Yllanes Alfeirán, “Luigi Pirandello: Henrique IV”, Revista Galega de Teatro. Información Teatral,
nº 14, “Libros”, decembro 1996, p. 111.
Yllanes comeza situando a Pirandello nunha “xeración transnacional” á que pertencen
Maeterlinck, Butler, Yeats, Schnitzler, Claudel ou von Hofmannsthal, autores que reaccionan “fronte ó
naturalismo imperante no momento en que principian a súa andaina creativa”. Considera a Pirandello
como o creador dun novo paradigma teatral e sinala tres tendencias fundamentais dentro da súa
producción: o drama grotesco, o drama do “espello” e “o teatro dentro do teatro”. De seguido, refírese a
Henrique IV, en versión galega de Antonio Colmenero Cal. Salienta que nesta obra, unha das máis
representativas de Pirandello, “se deixa sentir o drama persoal que o propio autor sofre durante os quince
anos que malvive coa súa muller, que toleara pouco despois de casar”, ademais de temas como “a fenda
entre ilusión e realidade, a máscara, a vida como un xogo de roles (...), a incomunicación, a soidade, o
tempo ou a morte”.
|